נקודת השוויון 365

התכנית עוסקת בשאלות הבסיסיות, האם אכן יש פער אמיתי בין היכולות הגבריות ליכולות הנשיות, מה יצר בעבר וממשיך ליצור היום את הפערים המגדריים, ואיך בצורה פשוטה נוכל למנוע היווצרות הפערים המגדריים בעתיד גם על פי דעתו של וורן באפט.
עברו לעמוד ה־RSS של נקודת השוויון 365

רוח נשית למניעת אלימות כלכלית 11.9.23

עו״ד דר׳ מירב שמואלי מנהלת תחום שינוי מדיניות וחקיקה בעמותת ״רוח נשית״, משתפת על פעילות העמותה בהתמודדות עם אלימות כלכלית הן בטיפול פרטני מותאם לנפגעות האלימות הכלכלית החל מהעצמת נשים והכשרתן ליציאה לעצמאות כלכלית והן העבודה על שינוי מודעות, שינוי מדיניות וחקיקה אל מול רשויות השלטון השונים והגופים הכלכליים בקשר עם תופעת האלימות הכלכלית כגון העמקת מודעות ההוצאה לפועל, הבנקים ואחרים בקיומם של חובות כפויים והתאמת הטיפול בהם לסיטואציה. כן נותנת מירב טיפים לזיהוי אישה המצויה בסיטואציה של אלימות כלכלית שכן זיהוי הבעיה הוא השלב הראשון לפתרונה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הדרך אל האושר 4.9.23

תמי מילר מחברת הספר ״איך להיות בדיאטה 45 שנה ולא להיות רזה״, מאמנת אושר מוסמכת ומאמנת פסיכולוגיה חיובית, מספרת על המעבר מהעולם העסקי לעולם האושר והפסיכולוגיה החיובית, על הרעיון מאחורי כתיבת הספר שלכאורה עוסק במשקל אבל בעצם אומר שלא משנה לאן אנחנו שואפות, אם לא נהיה מאושרות ממי שאנחנו בכל שלב בדרך למטרה, לא נהיה מאושרות גם כשנגיע למטרה שהצבנו לנו,  ומשתפת אותנו בדבר החשוב ביותר לכולנו מהו אושר בשבילה,  ומה עלינו לעשות כדי להגיע לייעד הנכסף.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הקשבה זה הסיפור 24.7.23

שרי ג’קסון קליין יזמת יום ההקשבה, מגישת הפודקאסט הקשבה זה הדיבור ומייסדת המרכז הישראלי להקשבה, משתפת בחשיבותה של ההקשבה ככלי מרפא, נותנת לגיטימציה לקושי המובנה להקשיב ונותנת טיפים שיסייעו לכולנו ללמוד להקשיב. שרי מספרת על ההכוונה בחייה, סבתה בדרה, שכיוונה אותה מגיל 17.5 ונוכחת בחייה עד היום ומספרת איך פעלה בביטחון וללא ספקות בעקבות ההדרכה ועל ההצלחות הנובעות מהקשבה לקול הנשמה ולקול ההדרכה. שרי היא דוגמה חיה לאישה שמקשיבה פנימה להכוונות האישיות שלה, ומביאה את יכולת ההקשבה לעולם כנאה דורש ונאה מקיים.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הליכה בשביל הייעוד 17.7.23

רו"ח אורנה צח-גלרט, יועצת ומרצה בתחומי הביטוח הלאומי, חלוצת רואות החשבון המומחיות בתחום הביטוח הלאומי היא גם בעלת דוקטורט ברפואה טבעית מאוניברסיטת קליפורניה שבארה״ב ומומחית בתחום הפגת הלחץ שהוא הגורם מספר אחת לקריסת הגוף, למחלות, לתאונות דרכים ולרעות חולות אחרות שבסופו של דבר מביאות אותנו להתמודדות מול בטוח לאומי- גורם שמייצר לחץ לכשעצמו. בשיחה מרתקת מספרת אורנה על מסלול החיים המרתק שהוביל אותה לתחום הביטוח הלאומי ולאחר מכן לתחום הגוף והנפש, מסבירה מה הגורמים ללחץ והכי חשוב איך ניתן לעצור את מנגנון הלחץ ולחזור למסלול של התפתחות.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אישה בעונת מעבר 10.7.23

ענת לב אדלר, סופרת, עיתונאית, מרצה, פמיניסטית, מחברת רב המכר ״אישה בעונת מעבר״ אשר זכה באות ״ספר הזהב״ של התאחדות המו״לים ומי שהוציאה לאור 13 ספרים עד כה ופועלת לקידום נשים כמעט בכל דרך אפשרית, מספרת על הדחף שלה לכתוב ואיך הוא בא לידי ביטוי בשלבים שונים בחייה, מוכיחה איך חינוך לשוויון מגיל לידה מייצר אנשים בעלי גישה שוויונית אשר מהווים מודל השראה לילדיהם שלהם, חולקת טיפים לנשים  מעל גיל 40 שיעזרו להן לצלוח את גיל המעבר באיזון ובשמחה ומזמינה את המאזינות והמאזינים לפאנל ומופע שעוסק בגיל המעבר שנקרא ״תגבירו את המזגן, אני בוערת״. מוזמנות ומוזמנים להאזין לאישה מרתקת.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שוויון מגדרי במשפחה 26.6.23

איריס זאנטקרן, יועצת זוגית ומשפחתית משוחחת על הקשיים בזוגיות, נותנת טיפים איך להימנע מגילוי פערים בין בני הזוג רק עם הולדת הילדים, מספרת על החשיבות בעצמאותן הכלכלית של נשים ועל העובדה שכל זמן מתאים לפיתוח קריירה בין אם בצעירותך ובין אם כשהילדים מתבגרים ומשתפת על קשיים של בני זוג ליצור שוויון מגדרי ומה הוא הלכה למעשה שוויון מגדרי במשפחה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אורקה - עצמה נשית חובקת עולם 19.6.23

אורלי כרמון מייסדת ומנכ״לית ORCA Global Leadership & Networking ומנהלת קהילת אורקה עצמה נשית חובקת עולם- בה חברות יותר מ 36,500 נשים ישראליות משפיעות ומובילות המתגוררות ב 55 מדינות ברחבי הגלובוס, מספרת על הסיבתיות להקמת ארגון אורקה, על החשיבות בקיומו של ארגון כזה להעצמת נשים ולקידום שוויון מגדרי באנושות, על נקודות ציון בחייה שהובילו אותה במסלול חייה, על כלים שנתנה לה אימה ז״ל שמלווים אותה עד היום ועל הנדרש לניהול קהילה. אורלי היא דוגמה לאישה שמשתמשת כל חייה במכלול יכולותיה, אישה מלאת תוכן ומשופעת ערך לכל מאזין ומאזינה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

להיות בסינפסה 12.6.23

״מנהיגות קשובה״, היא השיטה שיכולה להפוך כל מנהיגות למנהיגות הטובה ביותר כי הרי הוכח שמנהיגות נשית מטייבת תוצאות בכל ארגון, ידוע שמנהיגות נשית משתמשת במגוון איכויות, גבריות ונשיות והמנהיגות הקשובה מקנה כלים לשלמות פסיכולוגית לאמור, לאיזון בין איכויות הניהול הנשיות והגבריות בקרב המנהל. איריס שדה רסלר מנכ״לית ״מנהיגות קשובה״ משתפת בכוחה של המנהיגות הקשובה, באירוע המגדרי והצורך הבלתי נשלט שהניע אותה מאז ומתמיד לזיהוי הייעוד שלה ואיך השילוב של שני הגורמים הוביל אותה ״הביתה״ לייעוד, על האפשרות לייצר שוויון מגדרי גם בקהילה אורתודוקסית ועוד.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מנוע צמיחה 29.5.23

מדלן הופמן אשת חינוך ומקדמת חינוך לשוויון מגדרי מלידה, בשיחה על חשיבות החינוך שוויוני לבנים ולבנות מגיל לידה, על הדרך להעברת המסרים בבית היילוד בשנותיו הראשונות ועל חשיבות נרמול הסטטוס המגדרי יהיה אשר יהיה בהטמעת תפיסה מגדרית שוויונית. מדלן מספרת על נסיונות הטמעת חינוך לשוויון בגנים ובבתי הספר בתקופה בה שימשה מפקחת וכן על ספר הילדים אותו כתבה ״חברות מופלאה״

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מנוע צמיחה 22.5.23

אריאלה ישראלי, אשת חינוך, מנטורית ומרצה, אישה שצומחת כל חייה והשינוי לשיפור נר לרגליה, משתפת במסלול חייה, בכוחות שהניעו אותה לפעול ולהשתלב כאישה צעירה חלוצה, כמנהלת, כראש מדור חינוך בעירית ראשון לציון וכמפקחת בעולם אותו ניהלו גברים מבוגרים, לטיוב מערכת החינוך. משתפת על פעילותה לקידום נשים, על גירושיה מבעלה הראשון ונישואיה לדב צור מי ששימש באותה עת כראש עיריית ראשון לציון, על המהפך בחייה נוכח החשדות הפליליים נגד בעלה ועל הכלים שאפשרו לה להתמודד במשך שלוש וחצי שנים עד לסגירת תיק החקירה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

החיים כסיפור 15.5.23

אופירה עזריאלי בת לשני ניצולי שואה, מי שניהלה במשך 20 שנה משרד יחסי ציבור משגשג וסגרה אותו רק כדי להיות אמא, מי שהפכה ברבות הימים לסופרת ומרצה, מספרת איך אף פעם לא מאוחר לעשות הסבה מקצועית, שאין גיל לחתונה וילדים, איך ניתן לקחת נושא כבד ומעיק כמו השואה ולהקליל אותו על ידי אומנות הסיפור על מנת לקרב אליו בני נוער ולשמר את זיכרון השואה גם כשלא יישארו שורדים לספרו, איך אמא שלה בגיל 85 הפכה לסלבריטי והופיעה ביחד איתה על במות עם ההרצאה הנהדרת ״אני דור שני עכשיו תורי לספר״ 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

העצמה נשית בגיל השלישי 24.4.23

מענית שלזינגר מנכ"לית "maanit care" מומחית בתחום הגיל השלישי וסיוע לבני משפחות של מטפלים, ייבאה למדינת ישראל את תחום ניהול הטיפול בגיל זקנה, ומשתפת את עו"ד נורית בנדורי שם טוב בחשיבות ניהול הטיפול בעידן בו תוחלת החיים הולכת ומתארכת, בהתפלגות המגדרית של מטפלות ומטפלים, בראיה המגדרית של התחום ונותנת טיפים חשובים להתנהלות מול הורים בשלב בו הם ונזקקים לטיפול והם עדיין איתנו. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

50:50 שותפות ושוויון מגדרי 17.4.23

יעל יחיאלי, אקטיביסטית ירושלמית, מנחת קבוצות הפועלת מעל 20 שנה לשינוי חברתי בקידום זכויות אדם, חופש דת ושוויון מגדרי מספרת על מיזם "50:50 שותפות ושוויון מגדרי" שהוקם רק לפני מספר חודשים והציב לעצמו מטרה להוביל לייצוג זהה של גברים ונשים ברשימות השונות המתמודדות בבחירות לשלטון המקומי ולשלטון המרכזי, כשהמטרה הקרובה הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו באוקטובר 23'. איך עלה הרעיון, איך פועלת יזמת, על החזון, איך ניתן להצטרף אליו, מיזמים נוספים ועוד..

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

קדמה - קידום נשים במוזיקה 3.4.23

שירה ז. כרמל מוסיקאית, פמיניסטית ופעילה חברתית, הוסללה לשוויון מגדרי ע"י אמה החד הורית שהיוותה עבורה השראה ומודל לחיקוי. שירה, בת ה41, אמא צעירה ואחת הנשים היצירתיות והרב גוניות הפועלות היום  מספרת על מאגר המוסיקאיות בישראל אותו איגדה לאחר  שנאמר לה באחד הפסטיבלים בו הוזמנו להופיע רק גברים, שלא מצאו נשים יוצרות. המאגר פתוח ליוצרות חדשות ועומד לשמוש הכלל. בנוסף הקימה עם חברות את ״קדמה-התנועה לקידום נשים נערות וילדות במוסיקה״ אשר חברה לקואליציית הנשים והשוויון, היא חברה ב״בונות אלטרנטיבה״, מספרת על מיצג ״סיפורה של שפחה״ שהייתה פעילה בביצועו ומוציאה בקרוב אלבום לאמהות שמטרתו להעלות תודעה לסוגיות עמן מתמודדות האימהות- בסיס הקיום של עולמנו.  מוזמנות ומוזמנים להאזין לאישה מרתקת. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מה בין משבר האקלים לשוויון המגדרי 20.3.23

הכל מחובר וקשור להכל. דר׳ קרני קריגל, סוציולוגית, חוקרת ומנהלת היחידה לחקר עוני, סביבה וחברה באוניברסיטת בר אילן, מציגה את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין דיסציפלינות הסביבה לחברה בכלל ולשוויון מגדרי בפרט. על העובדה הנתמכת במחקרים שנשים הן הראשונות ורוב הנפגעות כתוצאה משינויי האקלים - סופות, גלי חום, קורונה ועוד, הין בהיבט הכלכלי והן בהיבט הבריאותי, על חוסר המודעות לפגיעה בנשים הן ברשויות המדינה והן ברשויות המקומיות ועל הדרכים בהן היא פועלת על מנת להעלות את המודעות ולטפל גם בסכנות האורבות לנשים בתרחישי חרום. זאת ועוד.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

איך תמנעו הסללה והדרה מגדרית 6.3.23

דפנה פייזר יועצת מגדר ומחברת הספר ״החיים הם לא ורוד וכחול״ מסבירה איך מבלי משים כל אחת ואחד מאיתנו בכל רובדי החיים מסלילים את הבנות והבנים שלנו הסללה מגדרית מה שפוגע בהתפתחות של שניהם בההתפתחות הרגשית של הבנים ובהתפתחות הקוגניטיבית, מוטורית, תפיסתית של הבנות. ההסללה על ידי העברת מסרים שונים לבנים ולבנות בייחד עם ההדרה של נשים מהמרחב הציבורי ההולכת וגוברת במצב הפוליטי היום מאיימים על קידום השוויון המגדרי ובאין שלטון מרכזי המשקיע משאבים לחינוך צוותי החינוך לשוויון מגדרי, האחריות לשינוי דרך העברת המסרים לילדות ולילדים שלנו מוטלת עלינו ההורים.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

המעזה מנצחת 27.2.23

רגינה אונגר, רואת חשבון בעלת חברה לשירותי ניהול פיננסי -חשבונאי -כלכלי, יו"ר פקר פלדה תעשיות, דירקטורית בכירה בחברות גדולות, יו"ר הוועדה לנבחרת הדירקטורים של לשכת רואי חשבון בישראל, מרצה בפקולטה לחשבונאות, אונ’ תל אביב ועוד משתפת על הדרך שלה בעולם חברות והמספרים, באני מאמין שלה להצלחתן של נשים בעולם העסקים ובכלל, בהשלכת הרפורמה המשפטית על החתירה לשוויון מגדרי ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מנצחת פמיניסטית בעולם של מנצחים 13.2.23

טליה אילן מנצחת ועורכת מוסיקלית בתחנת הרדיו ״כאן קול המוסיקה״ ניצחה כבר על רוב התזמורות בישראל לרבות על התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ניהלה את תזמורת הבמה הישראלית ואת תזמורת הקמפוס, היום מנהלת את אנסמבל בוגרי תזמורת צה"ל, מנצחת על תזמורות מובילות בעולם, מספרת איך היא הגיעה לעולם הניצוח שידוע טריטוריה גברית, על תפקיד המנצחת בתזמורת, איך היא פילסה דרכה בעולם, על הקשיים של נשים להשתלב בתזמורות בארץ, על הסיבות שמעכבות לדעתה את השוויון המגדרי ועל הדרך שבה היא מנכיחה מלחינות ומנצחות נשים במדיה החברתית ומלמדת ומכשירה דור חדש של מנצחות על מנת  לקדם שוויון מגדרי. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

סודות התקשורת והשיווק 6.2.23

מהו קהל ? קהל הוא כל אדם שאנו נמצאים איתו בתקשורת. זה יכול להיות הורה, אישה/בעל, ילדים, לקוחות או אולם מלא באנשים. אסתי גרוסמן מנטורית לעמידה מול קהל יישמה את הפרקטיקה של עמידה מול קהל במשך שנים כתועמלנים רפואית וכיום מלמדת כל מי שמעוניין להעביר מסרים ולשכנע איך לעשות את זה, באמצעות כלים שונים כמו מודעות לשפת גוף, פסיכולוגיה חיובית, NLP, סטוריטלינג ועוד ונותנת כלים לכולנו שעובדים באינטראקציות מול א.נשים. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

על חייה של טראנסג'נדרית 30.1.23

יולי קייט גרינשפון, בחורה בת 20 שנולדה כבן ולפני שנים בודדות הבינה שהיא בת שנולדה בגוף של בן. בשיחה משתפת יולי איך היא הגיעה לרגע הזה שנקרא הבקיעה מהביצה בו היא הבינה שהיא בעצם טראנסג׳נדרית, בת שנולדה בגוף של בן, היא משתפת על תהליך היציאה מהארון ושיתוף החברים והמשפחה ומרחיבה, מדברת על ההגדרות של הקהילה הלהט״בית, על הנזק בטיפולי המרה ועוד והכל כדי להעלות את המודעות לשונה ולמגר בכך את הפחד מטראנסג׳נדרים.יות. מוזמנות ומוזמנים להאזין לתכנית.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

קולן של נשים מלחינות 16.1.23

חשבתם שלא היו קיימות בהסטוריה של המוסיקה הקלאסית נשים מחוננות מלחינות שהלחינו וביצעו יצירות מופת קלאסיות? טעיתם ואתם לא לבד. גם אנשי מוסיקה מקצועיים חשבו כך עד שמחקרים הראו שלא כך הדבר. במילייה של כל המלחינים הידועים והמוכרים נכחו גם מלחינות מחוננות ומוכשרות אשר כתבו וביצעו יצירות מופלאות. חלק מהיצירות שרדו עד היום וחלקן נעלמו. בין המלחינות המופלאות קלרה שומן, אחותו של מוצרט, אשתו של מנדלסון, ורבות נוספות. הפסנתרנית הבינלאומית, המרצה וביזמת דר׳ מיכל טל מספרת על מלחינות מחוננות מהמאה ה 18 וה 19, מנגנת קטעים מיצירותיהן וחולקת עמנו את החוויה האישית שלה כאישה בעולם הקלאסי. מוזמנות ומוזמנים להאזין לתכנית.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אניתיאה-איתך בשביל החיים 9.1.23

עטליה אוברמן מנכ״לית ״אניתיאה-איתך בשביל החיים״ הולכת בנתיב חייה תוך הקשבה אמתית פנימה לאינטואיציה, מה שהוביל אותה ליזום, להקים, לנהל ואף למכור זיכיונות בחו״ל לאניתיאה - איתך בשביל החיים - בית שבונה בעיקר עבור נשים, תכנית פעולה לניהול ויציאה ממשברים בצמתי החיים השונים בסיוע מומחים מתחומים שונים כל אחת לפי צרכה. בשיחה מרתקת מספרת עטליה על השתלשלות מאורעות חייה שהביאו אותה ליצירות חייה ונותנת טיפים ותובנות לכל מי שמעוניינת להתחבר ולממש את עצמה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

חווית ילדה בצל האלימות 2.1.23

עירית סופרן, שחקנית ויוצרת, ילדה שגדלה בצל האלימות עד שאמה ברחה מן הבית עם הילדים, לא קיבלה בעצמה מכות מאביה אבל חיה במציאות חמקמקה ולא ברורה שעיצבה את חייה. עירית שמשחקת את עצמה כילדה בת עשר במלחמת המפרץ בהצגת היחיד ״סוף על הקטינו״, משתפת בקושי שחוותה כילדה שאינה ילדה מוכה בהבנת המציאות, על תהליך יצירת ההצגה  שזכתה לשבחים רבים, על אפקט הריפוי של ההצגה על המשפחה כולה ועל הצופים בה, על חשיבות הטיפול ועוד. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מעיניה של מסורבת גט 26.12.22

אורית שיפמן, מחברת הספר ״מסורבת״ ומרצה בנושא מסורבות גט, משתפת את סיפורה האישי חוויותיה כאישה שבמשך 13 שנה נמנתה עם אלפי מסורבות הגט במדינת ישראל. אורית שחקרה את תחום מסורבות הגט ופועלת לשינוי מדיניות בתחום מספרת מה הופך אישה למסורבות גט, האם גבר יכול להיות מסורב גט, איזה תהליכים משפטיים ואישיים עוברת מסורבת גט, איזה פתרונות קיימים להיום למסורבות גט המעוניינת להביא ילדים לעולם, איך בסופו של דבר קיבלה את הגט המיוחל וכיצד ניתן לפעול מבעוד מועד וטרם החופה על מנת שלא להגיע למצב של מסורבת ועוד..

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הלוחשת למנכ"לים 19.12.22

שרה ארבל, הלוחשת למנכ״לים ולמנכ״ליות, ממפתחות הרעיון הראשוני של הקואוצ׳ינג, הקרוי הישראל האימון האישי, חלוצת המאמנות במדינת ישראל, מאמנת בכירה ומרצה להכשרת מאמנים, מספרת על הרעיון והצורך ששיטת האימון ענתה עליו, על איך התחיל הכל, מה נדרש ממאמנת טובה, על הייחודיות של כל אישה ואיש, על החוויה של אישה מאמנת בעולם של מנכ״לים גברים, על כברת הדרך שעשתה האנושות בקידום השוויון המגדרי, על הליטוש הנדרש היום ועוד.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

רפואה מגדרית 12.12.22

חשבתם על זה שהתרופות שלנו אושרו לשימוש לאחר שנבדקו על גברים? למה חשוב לייצר רפואה תואמת מגדר? ואיך עושה זאת ד' מיכל סלע-אקטיביסטית פמיניסטית, מרצה למגדר ומייסדת שותפה של אימפקט 51.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

כסף, נשים וקולות בראש 5.12.22

רויטל שטיאט, מנטורית בינלאומית, מרצה, מנחת "משחק הכסף הגדול״ ומומחית לעבודה עם הקולות שבראש וחיבור ליעוד, מתארת תוך מתן דוגמאות כיצד לכל אחד מאיתנו קולות רבים בראש שנצרבו בתודעה שלנו כבר בשנים הראשונות לחיינו ושברוב המקרים כבר ממש לא רלוונטיים לחיינו ומונעים מאיתנו לייצר שינוי ולהתפתח למקומות בהם נוכל לשגשג ולחוש תחושת משמעות ושמחה, ואיך נוכל לזהות אותם ולאמץ קול אחר במקומם. רויטל מספרת על משחק הכסף הגדול שמאפשר לדייק ולטפל באמונות על כסף, על ההבדלים בין גברים לנשים בייחס לכסף ועוד. מזמנות ומוזמנים להאזין לתכנית.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

האם יש לך מה להגיד? 21.11.22

אנסטסיה אופק, מלווה, מכשירה וחושפת מרצים לא נולדה על הבמה. היא הגיעה לבד מרוסיה בגיל 15 ופילסה לעצמה את הדרך בכוחות עצמה. בשיחה מרתקת מספרת אנסטסיה איך התמודדה עם הקושי לדבר מול קהל, על דימוי עצמי שלילי, על הקושי לגבות כסף ונותנת טיפים לגברים ונשים כאחד המעוניינים להשמיע את קולם  איך לעשות זאת. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

בונות אלטרנטיבה 14.11.22

האקטיביסטית החברתית הדס רגולסקי עורכת ראשית של אתר Onlife, חברת וועד מנהל של ״בונות אלטרנטיבה״ ומנהלת קבוצת הפייסבוק ״סיסטרס״ פועלת בכל הכח לקידום שוויון מגדרי ולסייע לנשים במעגל האלימות, משתפת על המעבר מכתיבה למען קידום השוויון המגדרי גם לעשיה קונקרטית למען המטרה, על הקשיים בדרך, על הדרך להצמיח ילדים וילדות אקטיביסטיות ושוויוניות ובעיקר על האופטימיות בהצלחת השינוי למרות הכניסה למערכת שלטונית חדשה שלכאורה לוקחת אותנו שנים אחורה. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

האם את מצויה בזוגיות אלימה ? 7.11.22

לרגל ציון יום המאבק באלימות כנגד נשים החל ב 25 לנובמבר בכל שנה, אורחת באולפן הדס דגן בלום, עו״ס, מנהלת תכנית צומחות יחד בויצו שנותנת מענה לנשים יוצאות מקלט לנשים מוכות. הדס, מנסיונה בתחום האלימות במשפחה מעל עשרים שנה הן במסגרת המרכזים למניעת אלימות במשפחה ברשות המקומית, הן כמנהלת מקלט, פרסה את הקשיים עימם מתמודדות נשים חוות אלימות וגם גברים, דרכים לזיהוי והתמודדות ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

ממזכירה מתוסכלת לסטנדאפיסטית 31.10.22

כל אחת יכולה לחשב מסלול מחדש ולייצר לעצמה חיים מספקים ומאושרים. והיום בתכנית הסטנדאפיסטית רחלה וייס שחולקת אתנו סיפור חיים מורכב, לרבות קשיים לימודיים, חברתיים, כלכליים הקלעות לכת והיחלצות ממנה ומספרת בדרכה הקלילה ובלווי הומור איך עצרה את הכל, עשתה חישוב מסלול מחדש ופצחה בחיים עליהם חלמה מילדותה. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מגדר ופמיניזם הדרך למיצוי פוטנציאל האנושות 24.10.22

שרת התחבורה, יו״ר מפלגת העבודה וחברת הכנסת מרב מיכאלי בשיחת עומק בנושא המגדר. ידוע כי המסרים השונים מינקות השפה ההיררכית הכל יוצר בתת המודע הנשי את ההסכמה שאנחנו פחות טובות מגברים ושהעולם קודם כל שייך לגברים. תת המודע יחד עם ההורמונים המופרשים בכמויות שונות אצל גברים ונשים כדי לשמר צאצאים אבולוציונית, שמעודד גברים להעז, לכבוש, לנצח ומעודד נשים להיזהר על עצמן, להיות רגישות ואמפתיות לסביבה מונע מנשים להעז ולכבוש את חלקן בעולם. האמת שגם את התודעה וגם את הפרשת ההורמונים ניתן לשנות.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מגדר - סיבות ומגמות קוסמיות 19.9.22

זאב אבירז ערוץ תקשורת למודעי הבריאה בראיון מטורף, מעביר את המידע שקיבל ממחשבתי בריאה באשר לסיבתיות בגינה נוצר המגדר מלכתחילה, תפקיד הנקבה וכוח השכל שקיבלה לצורך תכנון ומחשבה לחקר הבריאה,  וכוח הביצוע שקיבל הזכר לצורך בצוע המחקר בפועל. זאב מסביר מה פשר השינויים האנרגטיים היום בבריאה המובילים להתעצמות הנשים, מה  הסיבתיות למגוון המגדרי הקיים היום, איך יראו המינים השונים בעתיד על החשיבות בהבנת הסיבתיות ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

האישה שסללה את הדרך 12.9.22

עו״ד עצמון יניב, צייר משורר ואיש ציבור מכניס לעולמה של סבתא רבתה שלו, נחמה פיינשטיין פוחצ׳בסקי (1869-1934) כאילו היה הוא היא.  נחמה פוחצ׳בסקי,  איכרה, סופרת, שופטת וסופרג׳יסטית עלתה לארץ ישראל ובנוסף להיותה רעיה ואם עסקה ככל יכולתה בקידום שוויון, מתן זכות לבחור ולהיבחר גם לנשים ולתימנים העולים החדשים, נבחרה במקום הראשון בבחירות לוועד המושבה ראשון לציון, הקימה לראשונה מנגנון גישור לבני זוג מסוכסכים ואף זיהתה את הצורך וישמה הגנה לנשים מוכות. היא מונתה לשופטת במשפט השלום העברי ופעלה רבות לקידום נשים והקניית השפה העברית. אישה מעוררת השראה שסללה את הדרך לבאות אחריה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

רומן עם אלוהים 5.9.22

חנה פרץ, שחקנית, זמרת, יוצרת ומרפאה, מספרת על ״רומן עם אלוהים״ המופע האישי שהיא יצרה ועל הרצאה מעוררת השראה ״העוצמה שבאישה- מנעמי עד חנה״ שנוצרו כתוצאה מחיבור אמיתי שלה אל עצמה. חנה פורשת את משנתה באשר לחיבור עם אלוהים, לסיבה לבריאתו של אדם לפני האישה, מה פשר הפערים בין גברים לנשים, מדוע נועדה האישה להיות עזר כנגדו, איך הקורונה סייעה לה להתחבר פנימה, מה קורה כשמחוברים פנימה ואיך ליצור איזון בין הדרך האישית לרצון הסביבה. כל זאת ועוד בליווי שירתה של חנה את השירים שהיא כתבה והלחינה בעלי מסרים מרפאים מחממים את הלב. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

המעבר ממגדריות מפרידה אל תבוניות מאחדת 29.8.22

לימור שלום, מנחה לחיי שלווה ואפקטיביות פורסת את משנתה לגבי מגדר בפרט ולגבי הגדרות בכלל. לדבריה כל הגדרה שלנו את עצמנו או את האחרים מציבה אותנו בתוך מסגרת  סגורה, בתוך קופסא ומונעת מאתנו את היכולת להגיע למקומות שנמצאים מחוץ לקופסא ובאותו הזמן מייצרת הפרדה ביננו לבין האחר. אנחנו כבני אנוש מציבים לעצמנו את המסגרות ומאמצים הגדרות על מנת להבטיח לנו בטחון ושקט בעולם שהשינוי הוא הקבוע היחיד בו. אנחנו מעבירים לבנים ולבנות מסרים מגדריים ואחרים שבונים את התפיסות/הגדרות שלהם כלפי עצמם וכל זאת כאשר בעצם בכל אחד מאתנו קיימות כל האיכויות גבריות ונשיות כאחד ובכך אנחנו מצמצמים את עצמנו ואותם. ההבנה הזו יחד עם שינוי התפיסה עשויים לשנות את חיינו. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

התמודדות עם מגדר בגיל ילדות 15.8.22

רינה כורש מי שייסדה יחד עם עדית בן פורת ז״ל את שיטת בית הספר להכשרת מאמנות ומאמנים באימון האינטגרטיבי לילדים ובני נוער, מבהירה מהו האימון האינטגרטיבי שמחבר את הילד/ה לרבדים השונים שמרכיבים אותם כאדם, מספרת כיצד בתקופה בה ילדות וילדים אינם מרגישים בנוח בגוף בו נולדו יש חשיבות עליונה לייצר הפרדה אצל הילד בין האישיות שלו כאדם לבין המגדר שלו על מנת שיוכל לחיות כילד שלם ומחובר לכל חלקיו ומסבירה שנוכח העובדה שרוב המאמנות הן נשים ועל מנת לשקף דווקא לבנים צדדים גבריים רכים ושלמים שילמדו להזדהות איתם, רצוי שיותר ויותר גברים יכנסו לתחום האימון לילדים ובני נוער.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

המוח הגברי והמוח הנשי 8.8.22

בראיון מרתק פורסת דר׳ ליאת יקיר חוקרת רגשות והבדלים הין המינים ומחברת הספר ״קיצור תולדות האהבה״, את ההבדלים הביולוגיים במוח הגברי והמוח הנשי שמסלילים את הגברים לעולם של תחרות, כוחניות, הישגיות ואת הנשים למקומות של הכלה, רכות ואהבה, הסללה  המייצרת קיצוניות ופערים מאד גדולים בין גברים ונשים כפי שאנחנו חווים אותם היום. הערכת האנושות את התכונות הגבריות הוציאה גם את הנשים מהבית לעבוד תוך אימוץ התכונות הגבריות והשאירה את הילדים לבד בבית. יחד עם זאת, מספרת דר׳ ליאת יקיר כיצד האפיגנטיקה (הגנטיקה שמושפעת מהסביבה) יכולה לשנות  את ביטויי השונות בחברה ושחשיפת הילד והילדה למסרים זהים מגיל לידה כמו גם חזרתו של הגבר הביתה וחשיפתו לילדיו מרגע לידתם, ממתן את הפערים ברמת ההורמונים במוח ומאפשר יצירת שוויון בנטל ושוויון בהזדמנויות.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

נשיות בעידן החדש 1.8.22

איריס דלשד, רקדנית, מייסדת אנסמבל שיראז מחול פרסי, ומחברת נשים לעצמן לגופן ולעוצמה הנשית שלהן על ידי סדנאות טריפדאנס לתנועה והעצמה נשית שהיא מפתחת,  ועל ידי סדנאות אימון ויעוץ אישי לנשים מציגה את החשיבות בחיזוק ובאיתור התכונות ״הנשיות״ על ידי נשים וגברים כאחד, על מנת לחבר כל אדם ואישה ללב, לרגש, לגוף לרכות, לאהבה העצמית, להכלה, לחמלה ובעצם לרובד הנוסף המצוי בקרבנו ונצבע על ידי האנושות כאלמנט רך,  חלש ולא רצוי ושהוא הלכה למעשה המפתח לחיים מלאים ובריאים של כל גבר ואישה. איריס מאמינה שהחיבור לגוף ולאיכויות ״הנשיות״ הוא הבסיס למיצוי החצי הלא ממומש של פוטנציאל האנושות והיא מחברת נשים לגופן באמצעות סדנאות התנועה והמחול שהיא עורכת תוך שימוש בכלים היעוציים שרכשה בחייה בנתיב עוקף ראש ורציונל מתוך ידיעה שאישה בתנועה היא אישה בתנועה (בהתפתחות).

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שילוב נשים בהייטק 25.7.22

שרון סרי מנכלית בלוטק אדיוקיישן זרוע הדרכה של חברת comblack בית תכנה שמעסיק קרוב ל 800 עובדים במקצועות הטכנולוגים השונים, פורסת דרך ייחודית להכשרת א.נשים בעולמות ההייטק בין אם יש להם רקע טכנולוגי קודם ובין אם לא. שרון מעידה על היתרון של נשים בחברה החרדית  כמו גם של נערים שנפלטו ממערכת החינוך הרגילה בבואם להשתלב בעולם הטכנולוגיה בזכות הכשרות עומק שהם עוברים,  כאשר שרון עצמה היא דוגמא לאישה אשר בלי רקע טכנולוגי קודם השתלבה בחברת IBM ומשם פילסה את הדרך ללימוד וייזום של חברות הדרכה לעולם הטכנולוגי. כך שיש דרך פשוטה לסגור פערים. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שינויים כמנוע צמיחה 18.7.22

השינוי הוא הקבוע החדש וכל שינוי הוא בסיס לצמיחה והתפתחות. בתכנית היום אורחת רונית נוביק יוצרת רב תחומית שיצאה לאחרונה עם המופע ״שינויים״ והמחישה לכולנו את העוצמה של השינויים ואת החשיבות הכל כך גדולה לזרום עם השינוי ולחיות אותו. היא התחילה בכתיבה מגיל צעיר, המשיכה עם ציור וערכה עשרות תערוכות ציורים, המשיכה עם משחק והמופע ״חשמל״ שרץ בבימה, המשיכה עם מוסיקה הלחנה ושירה  של שירים שכתבה, ונראה שלא הסתיימה הדרך. שוחחנו על מה מוביל לשינוי? איך להבין לאן השינוי לוקח אותנו? איך להתמודד עם הפחדים, מה התועלות העצומות בשינוי ועוד. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

דרך שירה בנקי 11.7.22

אורח אורי בנקי אביה של שירה בנקי אשר נרצחה בשנת 2015 ע"י קיצוני במצעד הגאווה שנערך בירושלים, למדנו איך מהאבל הכי עמוק יכול להתרומם מיזם חינוכי עצום ומעורר השראה. עמותת ״ דרך שירה בנקי״ הוקמה ע"י אורי ומיקה, הוריה של שירה והיא פועלת שנים למיתון הקיצוניות בחברה וליצירת חיבורים בעם. אורי ומיקה נבחרו להשיא משואה ביום העצמאות האחרון על פעילותם המבורכת. מוזמנים ומוזמנות להאזין לתכנית ולסייע לפעילות העמותה על ידי תרומה באתר העמותה.  

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

העצמה נשית ויזואלית 4.7.22

בלה שחר הילל, צלמת, מומחית ויז'ואל פוטותרפיסטית ויזמת חברתית שמשתמשת במצלמה על מנת לסייע לאנשים ולעסקים לעשות שינוי כיוון ולחשב מסלול מחדש לצורך דיוק, חיבור והחלמה. בלה שיתפה אותנו בין היתר בסיפורה האישי ובדרך שהובילה אותה למקום בו היא נמצאת היום ובכלים המאוד מיוחדים בהם היא משתמשת על מנת לעקוף את המיינד והמחשבות המעכבות להתמודד עם תפיסות קשות עם דימוי גוף שלילי, עם קושי לעמוד בפני מצלמה, עם חוסר אהבה עצמית ולהביא את הלקוחות לחיבור ולקיום כבני אדם שלמים ומלאים בתהליך קצר וממוקד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הקוד האתני 20.6.22

במפגש זומי מרתק בין עו״ד נורית בנדורי שם טוב לבין דר׳ זאב לרר ראש תכנית סוציולוגיה מרכז פרס, ומחבר הספר הקוד האתני- קב״א, מזרחים, אשכנזים, נחשפנו למחדל עמוק, מקטב ומזיק בשיטת מיון החיילים הכלל צה״לית מהקמת צה״ל ועד לאחרונה,  שיצרה אפליה חמורה בעלת השפעות מרחיקות לכת לשנים רבות על החברה הישראלית. מהי שיטת המיון על פי הקב״א? איך המחדל חמק מתחת לרדאר ומתחת לכל עין בוחנת? איך הצדיקו את המחדל, על תפקיד הצבא כגוף השני בחשיבותו אחרי מערכת החינוך להבנות התודעה החברתית במדינת ישראל ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לטפל בריבוד החברתי שנוצר ואיך?

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שוויון מגדרי גאה 13.6.22

אורחת לימור תמיר מאמנת להחלמה, מנהלת מרכז מגדלור ומחברת הספר לס-ביט אשר חולקת אתנו את חווית ההתבגרות כילדה לסבית ואיך היא חווה היום כאישה שלמה את החיים, מספרת לנו על מערכות היחסים שלה כילדה ועם אותם אנשים היום, על הסיבה לכתיבת הספר המבוסס על יומן שכתבה בצעירותה ופריסת חייה לעיני הציבור, על פעילותה כמנהלת מרכז מגדלור ועל הרעיון של אימון להחלמה על ידי הבנת החוזה הנשמתי, הבנת שיקופי המציאות כאמצעי לשינוי התפיסתי של האדם וסגירת הפער בין צו הנשמה למשחק האישי שלנו בחיים.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

נשים וגברים בעסקים 6.6.22

והיום בתכנית אורחת רו״ח יוליה לוי מנכ״לית ובעלים של חברת פיינלי קונטרול פיננסי העוסקת סיוע בניהול פיננסי עסקי אסטרטגי לחברות ועסקים. שוחחנו על הסיבות לפערים בין גברים ונשים בעסקים ואיך הם באים לידי ביטוי, על האופנים בהם ניתן לצמצם את הפערים הן ברמת החקיקה כמו התיקון לחוק שכר שווה לעובד ולעובדת, הן באמצעות  פניה לקבלת עזרה מנותני שירותים חיצוניים והן באמצעות חינוך מגיל לידה ועל האופן בו עלינו להתנהל בעסק ובבית אל מול התקופה הקרובה בה נחווה עליות מחירים ומחסור אנרגטי כלכלי צרכני בכל תחומי החיים. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אישה שווה 27.12.21

גירושין זה מהלך מורכב. איך להתגרש נכון? איך לעבור את שלבי עיבוד האובדן של חיי המשפחה כפי שחלמנו עליהם? איך לדבר עם הילדים? איך להפוך מאישה מרצה לאישה מרוצה? איך לחזור להיות האישה השווה שהייתי פעם? ועוד שאלות מהותיות בהליך הגירושין כל זאת ומידע נוסף מניסיונה של עורכת דין לענייני עבודה וזכויות נשים בשיחה מרתקת עם עו״ד דגנית בר קציר אשר כתבה את הספר ״אישה שווה״ רומן שבסיסו אישי ושמשתף באופן חשוף את שלב הפרידה שהיא עצמה עברה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

חינוך פיננסי צעד גדול לשוויון מגדרי 20.12.21

חנה פרי זן, יו״ר הדירקטוריון של ״החוויה הישראלית״ מהבכירות במערכת הבנקאית, עד לפני שנה יו״ר דירקטוריון פעילים של בנק הפועלים ודירקטורית באין ספור ארגונים, משתפת את עו״ד נורית שם טוב בדרך שעשתה מצעירה ירושלמית שנכנסה לעבוד כפקידה בבנק ועד היום לאחר שנים של התפתחות במערכת הבנקאית והתפתחות בהתנדבות בגופים ציבוריים רבים, מספרת על הכלים הנדרשים לאישה על מנת ללכת בדרכה, על החשיבות של החינוך הפיננסי ככלי משמעותי ליצירת שוויון מגדרי ועצמאות כלכלית, על הדרכים לשינוי תודעה פיננסית ובכלל ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שילוב דירקטוריות בעולם העסקים והיזמות 13.12.21

איגוד הדירקטורים שם לעצמו מטרה להכשיר ולשלב א.נשים בדירקטוריונים של ארגונים במשק. מנכ״לית איגוד הדירקטורים עו״ד מיכל מור-קופל פועלת על מנת לשלב נשים בדירקטוריונים ועל מנת להעלות את מספרן שעומד היום על פחות מרבע, ועומדת בעצמה בראש מיזם הייטק שנקרא ״אסיסטנט״ ובראש מועדון משקיעים בחברות ועסקאות לוקליות וגלובליות שהיא עצמה הקימה. מוזמנות ומוזמנים להאזין למיכל ביחד עם אלה אלקלעי יו״ר IBI קרנות נאמנות וחנה פרי-זן יו"ר החברה לתיירות של הסוכנות היהודית שעלו לשידור טלפונית על קידום נשים בדירקטוריונים ועל שילוב נשים, נשיות ויופי עם יזמות וחדשנות. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שוויון חוצה מגזרים 6.12.21

חברת הכנסת איבתיסאם מראענה מנוחין מי שחיה מיום היוולדה בין שני עולמות פורדיס-זכרון יעקב,  למדה לגשר ולחיות בין עולמות, מביאה את יכולותיה לעבודה בכנסת ישראל ומייחלת להטמיע יכולת זו בקרב כל תושבי מדינת ישראל. איך הפכה לאישה ערביה מוסלמית פמיניסטית? איך השפיעו עליה החיים בין העולמות יהודים-ערבים, גברים- נשים, ימניים- שמאלנים ועוד? איך הכעס והתסכול ניתבו את חיה להתפתחות, יצירה קולנועית חשובה והיום לפורמט היחידי שיכול לקדם שינוי במדינת ישראל- כנסת ישראל. ראיון אישי מעניין וחשוב. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אלימות כלכלית 22.11.21

אלימות כלכלית אי אפשר לראות על הגוף הפיזי אבל יש היא יוצרת שליטה שמדכאת כל אישה או איש שסובלים ממנה, היא מונעת כל אפשרות להתנהלות עצמאית בחיים ויש לה השלכות נפשיות עמוקות שללא ספק מחלישות את הגוף ואת הנפש. איך נראית אלימות כלכלית? איך נזהה אותה? באיזה אמצעים נוכל לנקוט על מנת לטפל באלימות הכלכלית, או על מנת למנוע אותה מלכתחילה? על כל זה ועוד עם עו״ד ומגשרת הילה נדב כרמל שמשתפת בחוויותיה ממקרים בהם טיפלה ומהידע האקדמי הרב שצברה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

ההון הנשי 15.11.21

כל אחת מאתנו יכולה להשתמש בכישוריה על מנת לקדם שוויון מגדרי עם אמונה עצמית, קצת אומץ ותעוזה. תמי בן גדעון- יועצת עסקית, שיווקית וארגונית, מאמינה בעצמה וביכולתה לעשות שינוי ופועלת מזה שנים לקדם שוויון מגדרי, בין אם על ידי הרצת ראשת מועצת קדימה צורן קרן גרין לתפקיד אליו היא נבחרה, בין אם על ידי עמידה בראש מטה יש עתיד בקדימה צורן, בין על ידי יצירת מדד מגדרי בכנסת ישראל, בין על ידי קידום נערות בסיכון ביחד על ויצו ישראל ורשויות מוניציפליות ועוד. מוזמנות להאזין לאישה מעוררת השראה ולהצטרף גם אתן וגם אתם לפעילות למען קידום שוויון מגדרי. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מילים הבסיס לתודעה האנושית 8.11.21

שירי ארצי, תסריטאית, אישה פריבילגית שגדלה בבית מוצלח ומצליח שפתח לה דלתות, בחרה בחייה לחיות כרצונה במסגרת מודל מודע ומדויק. לגדל ילדים ולהאט לטובתם את הקריירה שלה, מתוך ידיעה שהיא מאטה והעולם מתקדם אבל בהשלמה מתוך ידיעה שהיא תתמיד בדרך שלה ותייצר משמעות ושינוי. איך מגיעים להבנה הכל כך חשובה שלנו את עצמינו, איך מגדלים ילדים שמרשים לעצמם להיות מי שהם ללא השוואות, ייסורים ורגשות אשם? איך מגדלים ילדים שמסוגלים להבין ולקבל את השונה? איך האומנות והחינוך מינקות יכולים לייצר ילדים מודעים יותר שלמים יותר ומאושרים יותר? 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אלימות טכנולוגית-השפעות והתמודדות 1.11.21

ככל שהאנושות מתפתחת האלימות האנושית מתפתחת ומתרחבת ועל מנת שנוכל לעצור את המגמה עלינו ראשית לכל לאפיין אותה, לזהות אותה ולתת לה מענה. והפעם מתארחת עו״ד גילי ורון מנהלת המערך המשפטי של ויצו ישראל, על תהליך הזיהוי של תופעת האלימות הטכנולוגית בזוגיות, על הכלים שנוצרים על מנת להילחם בתופעה, לרבות הצעת חוק הנותנת שם לתופעה וקובעת דרכי הטיפול בה, לרבות שינוי מודעות לצורך שנוי תודעה באמצעות חינוך מגיל לידה. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

עבודה שווה 25.10.21

כשקולה של האישה פחות נשמע, כשהתפיסות של הקהל , גברים ונשים כאחד, שערכה של האישה נמוך מערכו של הגבר, אין פלא שהשכר שמוצע לאישה על בצוע תפקיד זהה לתפקידו של הגבר נמוך ב 15-30 אחוזים. איך נוכל לשנות את המציאות המפלה? איך נוכל לעודד שוויון בעבודה? איך נוכל לעודד גברים להשתתף בחיי המשפחה, איך נשנה תפיסות שמייצרות לנו מציאות מעוותת ואיך נייצר שוויון בנטל ושוויון בעבודה על הכל בשיחה מרתקת עם מנכ״לית ״עבודה שווה״ מיכל מטס-ליטמנוביץ

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שוויון מגדרי בחברה החרדית 18.10.21

מסתבר ששוויון מגדרי קיים ושוקק גם בקרב בקרב האוכלוסייה החרדית שמגדירה את עצמה ״החרדים החדשים״. בראיון מרתק עם מיכל צ׳רנוביצקי פעילה חברתית פוליטית חרדית נחשפנו לקונפליקטים מגדריים עימם מתמודדת החברה החרדית, ראינו כיצד התמודדות נשים לרשימת הרשות בעיר חרדית שינתה את התנהלות העיר ופינתה מקום גם לנשים, והכי חשוב נחשפנו לסיפור אישי שמחזק את הטענה שחינוך לשוויון מגדרי מגיל לידה גם בחברה החרדית מייצר את הבסיס החזק ביותר של האישיות שמתמודדת ובאה לתקן תפיסות וסטראוטיפים שונים שאינם רלוונטיים עוד היום. מוזמנים להצצה לעולם החרדי הפמיניסטי. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

גם אני חולה בטרשת נפוצה 11.10.21

אז כן טרשת נפוצה היא מחלה שתוקפת פי שנים נשים מגברים באמצע  החיים ואת המחלה הפרוגרסיבית, מניסיון אישי, מאד קשה לאבחן. בשיחה  מרתקת שניהלתי אני, עו״ד נורית בנדורי שם טוב, חולת טרשת עם פרופ׳  ענת אחירון מנהלת המרכז לטרשת נפוצה בשיבא, דיברנו על הטרשת  מנקודת המבט שלי כחולה, ומנקודת מבטה של פרופ׳ אחירון כרופאה מומחית כשהמטרה להעלות מודעות החולים והרופאים להיתכנות  שהתסמינים השונים מצביעים על טרשת.  והשורה התחתונה היא שלמרות  שהמחלה מתעתעת ופוגעת בהמון אופנים שונים בחולים שונים, יש היום  תרופות שמעכבות את התפתחות המחלה, ואפשר לנהל חיים מלאים ומשמעותיים יחד איתה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מה בין גישור למגדר 4.10.21

עמרי גפן מיסד גבים שפועלת משנת 1996 להכשרת מגשרים והיום שותף בגומא-גבים שהתאחדו, מומחה בנושאי הגישור, השיתופיות, המשא ומתן ויצירת הסכמות בשיחת עומק עם עו״ד נורית בנדורי שם טוב, חושף אותנו בתכנית לחשיבות הכל כך גדולה בהטמעת כלי הגישור לצורך יצירת שיתופי פעולה, עשיה משותפת ושינוי התקשורת בחברה. על החשיבות הכל כך גדולה לשוחח על מנת להבין אחד את השני ולא בהכרח כדי להסכים אחד עם השני. על הקשר בין הגישור למגדר לרבות השיח החדש וההתנהלות הרצויה שתאיץ ותוביל לשוויון מגדרי,  על העבודה רבת השנים להטמעת הגישור במדינת ישראל ועל הדרך הארוכה שעוד לפננו. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מסירה את האיפור 13.9.21

הפעילות הענפה לקידום שוויון מגדרי מטעם שדולת הנשים החלה בשנת 84׳ היא עמדה בין היתר מאחורי בג״צ אליס מילר שפתח לנשים את הזכות לשרת כטיסות בצה״ל ופרץ דרך בתחומים רבים. בתכנית היום התארחה עו״ד דנה מיטב, מנכ״לית שדולת הנשים יוצרת, כותבת, מלחינה ומבצעת את שיריה שסיפרה דרך עיניה המעמיקות ומניסיונה האישי על פעולת השדולה היום, על הדרך שהיא עשתה עד לתפקידה הנוכחי, על הקושי של נשים בהריון נוכח החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, על הדרך החינוכית לשינוי תפיסות לא שוויוניות ועוד.  

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הרטוריקה היא ההווה החדש 30.8.21

בלי ששמנו לב הרטוריקה הפכה לכלי החשוב ביותר היום על מנת להגיע  לקדמת הבמה. רטוריקה ניתן ללמוד כמו כל דבר במסגרת המגבלות האישיותאבל יש כלים מסוימים שניתן לשנות ברמה הפיזית כדי להשפיע על  הרטוריקה. בשיחת עומק מרתקת עם דר׳ מישל שטיין טיר בעלת בית הספר לרטוריקה ומנהלת התכנית לאומנות  הרטוריקה בבינתחומי, התוודענו  לתקשורת המגדרית ואיך ניתן לשנותה, לרטוריקה שלאחר הקורונה,  לרטוריקה של הדור הצעיר באיזה כלים ניתן להטמיע רטוריקה נכונה מגיל  לידה ועוד

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

משנסת מותניים 23.8.21

 נעמה לזימי חברת כנסת חדשה ומרשימה ממפלגת העבודה שמגדירה את עצמה אקטיביסטית פמיניסטית, סוציאל דמוקרטית מזרחית ומסורתית. נעמה פועלת שנים ליצירת שוויון מגדרי ופמיניזם שוויון במרחב הציבורי ובטחון אישי וממשיכה לעשות כן מכח תפקידה כחברת כנסת. שוחחנו על המאבק הנוכחי להוציא את החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים מחוק ההסדרים, הבנו מה ההסדרים החסרים בחוק במסגרת חוק ההסדרים ואיך ניתן לטפל בהם ושמענו על ההתמודדות של נעמה שמקיימת הורות שוויונית עם אבי בן זוגה, לגדל ילדים קטנים מספסלי הכנסת.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הפמיניזם ששינה את העולם 16.8.21

התנועה הפמיניסטית היא התנועה ששינתה את פני האנושות ללא הכר במאה האחרונה. היא אמנם לא מקבלת את הקרדיט לכך ולא נלמדת בבתי הספר אבל כולנו, גברים ונשים מחוייבים להמשיך ולפעול להטמעת רעיונותיה לשוויון מגדרי שללא ספק משפרים את האנושות כולה. בראיון עומק ברור ונוקב פרשה פרופ׳ דפנה הקר את משנתה באשר למקור הפמיניזם, על העולם כפי שהוא היום ועל העולם כפי שנכון שיראה עבור גברים ונשים כאחד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

תחבורה במבט מגדרי 9.8.21

הפערים המגדריים נמצאים בכל תחום בחיינו. היום אירחתי בתכנית את אייל סנטו, אורבניסט, יועץ עירוניות טקטית ולוגיסטיקה עירונית מקיימת והתייחסנו לתחבורה ממבט מגדרי באמצעות הבנת המרחב האורבני תוך התייחסות לנושא מסקירה שערך מכון אדווה לעיריית תל אביב-יפו. ראינו שנשים משתמשות פחות במרחב הציבורי מאשר גברים, הבנו מה הסיבות לכך ושוחחנו על הדרכים בהן ניתן לנקוט על מנת לאפשר שוויון בשימוש במשאבים ציבוריים בין על ידי שינויים פיזיים במרחב העירוני גם באמצעות עירוניות טקטית ובין על ידי הטמעת שינוי ברובד התודעתי. שוחחנו על השפעת הקורונה על התחום ועוד...

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

נשים בקדמת הבמה 2.8.21

מה מעכב נשים מלהגיע לקדמת הבמה? מה נדרש מאיתנו על מנת להגיע לקדמת הבמה ועד כמה חשוב שנהיה בקדמת הבמה, נישמע ומשפיע?האיכויות הנשיות נחבאות אל הכלים הרבה שנים ולא עוד! הפעם שני פרץ קריב מנטורית לעמידה מול קהל והתפתחות אישית, יזמת ומפיקת כנס INSPIRE חולקת איתכן את הדרך שלה, טיפים חשובים הנדרשים לכל הנשים על מנת לעמוד על בימת העולם, להעביר את המסר שהכי חשוב לך להעביר, להשמע ולהשפיע.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

דירקטורית לדוגמא 26.7.21

אם תהיתן איך אפשר להשתלב כדירקטורית בחברה, אתן מוזמנות להקשיב לעו״ד ענת פילצר-סומך המשמשת יועמ״ש וסמנכ״לית של איגוד החברות הציבוריות, יושבת ראש דירקטוריונים ודירקטורית בחברות ציבוריות ופרטיות, מנהלת אקדמית ומרצה בקורסי דירקטורים במי'ל, יו״רית ועדת המינויים של איגוד הדירקטורים ומייסדת ובעלת משרד עורכי דין פילצר-סומך, פרסה בפנינו בין היתר מה נדרש לאישה על מנת להשתלב בדירקטוריונים, כיצד לדעתה ניתן להגביר את הייצוג הנשי בדירקטוריונים, ואיך ניתן להגיע לניהול משק בית שוויוני ולגדל בנות ובנים תחת מסר אחיד- השמים הם הגבול.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מה זה חשיבה מגדרית ? 19.7.21

מי שהשתיקה בי את המשקפים המגדריות בשנת 2014 היא הדס בן אליהו המנהלת את אתר ״יודעת״ במכון ון ליר, שמרכז את הידע שנצבר בתחום נשים ומגדר ומהוה מאגר נתונים עבור כל מי שעוסקת ועוסק בתחום להובלת שינוי. והרי ידוע כי פתרון הבעיה אפשרי רק לאחר זיהוי הבעיה, שאיסוף נתונים אמין הוא שיכול להצביע על מקור הבעיה ורק שנבין את הסיבות לבעיות יהיה בידנו לפתור אותן. בשיחה מרתקת עם הדס שמענו על מדד המגדר בסיס הנתונים החשוב כל כך, על השפעות הקורונה על הפערים המגדריים, על הדרך ליצור ראיה מגדרית ועל אפשרויות השינוי.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אחרי 30 זה יופי 21.6.21

והפעם בתכנית אורחת חני דינור זמרת ויוצרת מופלאה וגם פסיכולוגית חינוכית בעלת ניסיון רב. נהנינו משיריה המופלאים של חני אשר נכתבו ממעמקי הידע והתובנה וזכינו להקשיב לנקודות המבט של חני על הדרך הנכונה לחנך ילדים לעצמאות מחשבתית מחד תוך שימור מסגרת רחבה שתקנה לילדים את הביטחון להתפתח בדרכם ולהיות מי שהם, על השונות בין בנים לבנות וכמה חשובה האינטגרציה בין המין הגברי למין הנשי על מנת להפיק מהאנושות את המקסימום האפשרי.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

תליון הזהב של דונה גרציה 14.6.21

תליון הזהב של דונה גרציה הוא רב מכר היסטורי מרתק שכתבה הסופרת מיכל אהרוני רגב וחושף את חייה של אישה יהודייה משכמה ומעלה אשר התמודדה לפני 500 שנה בתקופת גירוש ספרד והאינקוויזיציה עם מציאות בלתי נתפסת. בראיון מרתק מספרת הסופרת מיכל אהרוני רבה כיצד פעלה דונה גרציה נשיא תוך שימור את יהדותה בסתר, טיפלה במשפחתה, ניהלה עסק משפחתי עצום ובינלאומי שפעל ברחבי אירופה וסייע למלכי התקופה במתן הלוואות לצורך ניהול מלחמות הקתולים הפרוטסטנטים כשמה  שהוביל אותה לאורך חייה היא השליחות הפנימית להציל את  האנוסים היהודים שחויבו להתנצר ולהעלות את יהודי אירופה האנוסים לארץ ישראל. מה איפשר לה להיות האישה המובילה עד ימנו אנו ועם מה התמודדה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

ממנהיגות אישית למנהיגות ציבורית 6.6.21

אין סיבה שהפוליטיקה הארצית והמקומית תיוותר בידי גברים בלבד והאיכויות שמחזיק המין הנשי שחסרות כל כך בפוליטיקה יכולות ליצור את השינוי שכל כך נדרש לנו היום לא בתואנה לידי ביטוי. בשיחה מרתקת  חושפת ד"ר מזל שאול מנכ״לית עמותת כ״ן (כח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל) את ההכשרות הנפלאות שמעבירה עמותת כ״ן לקידום של נשים לפוליטיקה הארצית והמוניציפלית ומספרת לנו על האיכויות החשובות כל כך שהנשים יטמיעו בפוליטיקה לשינוי פני החברה בישראל.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

התכנית המלאה 31.5.21

בשיחה מרתקת עם יעל פקין, מטפלת זוגית ומשפחתית ומדריכת הורים, בליווי שירים מספר השירים החדש שהשיקה ״אהבה בקמץ חסר״, הבנו כמה עצום הוא כח האהבה על תקשורת נכונה במשפחה בפרט ובין אנשים בכלל, ראינו שממש לא מסובך לחיות באהבה וכל שצריך זה להקשיב, לשאול, לוודא שהבנו מה ששמענו בסבלנות ושהאהבה משתלמת בכל רובד ובכל מגע עם אנשים בחיינו בלי קשר לגיל, צבע ומין.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

סיפור אישי בקהל גדול 24.5.21

עדי זהר פעילה חברתית ומנהלת קבוצות וואטסאפ עירוניות רבות ופורום ראשון לציון הירוקים בפייס בוק בו חברים כ 90,000 איש ואישה, שמענו על החשיבות והמורכבות בניהול קבוצות של אנשים למיתון, הרגעה וחיבור, שמענו על הקשיים מחד והיתרונות המלווים אושיה מוכרת חשופה וציבורית בפרט ועל החשיבות והבעייתיות בשימוש ברשת, קיבלנו כלים לשווק ברשת ועוד. מוזמנים ומוזמנות להאזין לתכנית.. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

השמיעי קולך 10.5.21

הדבר החשוב ביותר להעצמתה של אישה הוא שהיא עצמה תזהה את הקול האותנטי של עצמה בזמן נתון שיכול וכדאי וישתנה עם השנים כפונקציה של ההתפתחות האישית שלה. בשיחה מרתקת עם ד"ר שלומית ליר חוקרת מגדר, אקטיביזם וניו מדיה הבנו וקיבלנו כלים לביטוי הקול האישי ברשת הדיגיטלית מכל סוגיה שירחיב את הביטוי ובסיס הידע לייצוג מלא של האוכלוסייה בדרך למיצוי פוטנציאל האנושות.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מנהיגות הורית חינוכית מודעת מגדר 2.5.21

בשיחה מרתקת עם טל ברייר בן מוחה מייסדת ״מנהיגותה״ לפתוח מנהיגות חינוכית מודעת מגדר, גילינו אישה מרתקת שהתייחסות הלא שוויונית על  בסיס המגדר ניווטה את חייה והובילה אותה לעבודה מרתקת עם ילדים  והקניית הסתכלות עצמאית, ביקורתית מודעת מגדר. דיברנו על הגורמים להווצרות הסתכלות לא שוויונית, על התחומים השונים בה היא באה לידי  ביטוי כמו ספרות הילדים, השפה, המשחקים ושמענו איך ניתן ליצור הורים  וילדים מודעי מגדר. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

החלטת האום 1325 לקידום שוויון מגדרי 25.4.21

עו״ד דנה מירטנבאום מנהלת תכנית עיר לכולן מטעם עמותת "איתך מעקי", עלתה מאוקראינה בגיל חמש וכעולה חדשה עם נקודת פתיחה פחות טובה מחברותיה המקומיות היא הבינה שההשכלה היא הדבר החשוב ביותר על  מנת להתקדם בחיים וכי אחד הכשלים הגדולים הוא היחס לזכויות הפרט.  החיים הובילו אותה לפעילות לקידום שוויון מגדרי גם באמצעות הכלים  המשפטיים, גם ברובד המוניציפלי וגם ברובד האישי. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

נשים ומיניות 18.4.21

בראיון מרתק עם תמר מור סלע, יוצרת ומחברת הספר ״ערות - נשים מדברות מיניות״, הנחנו על השולחן את הנושא הטהור של המיניות כחלק בלתי נפרד מהיצור האנושי, נשים וגברים, ללא הקונוטציות החברתיות והפרשנויות הקטנות וצרות העין, שברנו מיטוסים שאינם רלוונטיים לנו עוד וניסינו לראות איך ניתן להגיע לשוויון מגדרי מהותי בחברה מתוך מצב של ערות שמאפשר לנו בכל רגע נתון לפעול בצורה המיטבית לנו. מוזמנות ומוזמנים להקשיב.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

איך נראים הפערים המגדריים 11.4.21

בשיחה מרתקת חשפה עו״ד דנה אייזנר לביא, יועצת ראש עיריית ראשון לציון ומנהלת מנ״ע (מרכז זכויות נשים עירוני) את הקשיים איתן מתמודדות הנשים בעיר, את הגורמים המובילים לאותם קשיים, את הפעולות שנוקטת עיריית ראשון לציון לטיפול בנשים וגברים בכל הרצף החל מנשים חלשות ומוחלשות באמצעות כלים משפטיים, דרך העצמת נשים על ידי הכשרה וחשיפה למידע, ועל פעילות המתנדבות בעיר בחסות מרכז הנשים העירוני. שיחה הממחישה את החשיבות הרבה במינוי יועצת לראש כל עיר בנושא קידום השוויון המגדרי, במשרה מלאה ובתשלום. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

136 שנים עד לשוויון מגדרי 4.4.21

עוה"ד והמגשרת הילה נדב דוקטורנטית לתקשורת, משפטים ומגדר עמה שוחחנו על הסימביוזה בין המשפט למגדר ותקשורת הן בהיבט האילמות כנגד נשים וקמפיין הבושה עוברת צד והן על שינוי מודעות כולל לשוויון מגדרי ועל הורות שעשויה להאיץ את סגירת הפערים המגדריים ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אוה מדז'יבוז' 21.3.21

רו"ח אוה מדז׳יבוז׳, ראשת הרשות לקידום מעמד האישה, הייתה עולה חדשה כשהיא הגיעה ארצה, הרגישה פערים חברתיים ולמרות זאת ובלי קשר לעובדת היותה אישה, היא עשתה כל מה שצריך כדי להתקדם בצורה מטאורית וליצר לעצמה קריירה מפוארת כאישה רווקה ועצמאית. ואז ברגע אחד היא שינתה סטטוס והפכה לאמא חד הורית לאריאל, ילד מיוחד ומקסים. איך הפיכתה לאם חד הורית השפיע על הקריירה שלה? מתי היא התחילה לחוש בפערים מגדריים? על פעילותה כראשת הרשות לקידום מעמד האישה ועוד בראיון מרתק עם אוה מדז׳יבוז׳.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

התכנית המלאה 14.3.21


גם זאב ז׳בוטינסקי היה פמניסט. את העמדה הפמיניסטית הוא שאב מהתורה הליברלית שמעדיפה את חופש האינדיבידואל על פני המדינה מתוך הבנה שרק אינדיבידואל חופשי ומתפתח יאפשר מדינה חופשית ומפותחת. ואם מגיע לפרט חופש הוא מגיע גם לגברים וגם לנשים. על דרכו של ז׳בוטינסקי בתחילת המאה ה-19 ועל המתח בין השמרנות הדתית לליברליזם אז והיום גם בחייה האישיים, מספרת נעמה טיטלבאום-קריא דר׳ להסטוריה ולמגדר.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

המהפכה המגדרית בראשל"צ 7.3.21

סגנית וממלאת מקומו של ראש עירית ראשון לציון עו״ד ליאל אבן זהר בשיחה מרתקת על הסיבות לפערים המגדריים, על החשיבות בקידום השוויון המגדרי, על העשייה רבת השנים בעיר ראשון לציון לקידום שוויון מגדרי ועל ההשפעה של העשייה הציבורית לטובת הכלל על החיים האישיים. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הדרך לשינוי פרקטיקה מגדרית במשפט 28.2.21

האם קיימת פרקטיקה מגדרית מפלה בבתי המשפט? האם יש להצר את צעדי התקשורת בחקיקה מגבילה? מה הסוד לגידול בנות מצליחות ובטוחות בעצמן? ומה הדרך הרצויה להאיץ שוויון מגדרי בקרב האוכלוסייה הכוללת ? על כל זאת ועוד בשיחה מרתקת עם עו״ד רומי קנבל יו״ר מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

תפקיד הארגונים בהתפתחות השוויון המגדרי 21.2.21

האלמנטים החשובים ביותר להאצת שוויון מגדרי הם הארגונים- צה״ל, המשטרה, עיריות, חברות גדולות ועוד. בכוחם של הארגונים לפעול בהתאם לחקיקה קיימת ולהמלצות סדורות, לזהות פרקטיקות מגדריות מפלות ולבנות פרקטיקות חדשות תחתן אשר יובילו לשוויון מגדרי. האם צה"ל כארגון הגדול והמשמעותי ביותר של מדינת ישראל אכן פועל לקידום השוויון המגדרי ולמיצוי הפוטנציאל החברתי? איך ניתן ליצור שינוי ארגוני לקידום שוויון מגדרי ואיך חוקים חדשים יכולים לסייע. על הכל שוחחנו עם דר׳ זאב לרר פסיכולוג, סוציולוג מרצה בתכנית למגדר באוניברסיטת תל אביב וראש התכנית לסוציולוגיה במרכז האקדמי ספיר. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

תל אביב חברון 14.02.21

אין דרך אחת להצליח אבל לכל אחד ואחת מאתנו יש את הדרך שלה ושלו וכדי לאתר את הדרך הזו עלינו לפעול מתוך הקשבה פנימה לשאיפות ולרצונות העמוקים שלנו ומתוך בחינת המציאות בה אנחנו חיים לאיתור ההזדמנויות שקיימות בה עבורנו לצורך הצלחתנו. גל שוקרון

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

עתיד החינוך בישראל 7.2.21

בשיחה מרתקת על עתיד החינוך בישראל שמענו מחברת הכנסת אורלי פרומן שהגיעה ומכירה את מערכת החינוך מכל רבדיה, על הכשלים הקיימים היום במערכת החינוך ועל הדרכים היצירתיות לבנית רפורמה שתייצר מערכת חינוך חכמה, יציבה ועדכנית המותאמת לדור התלמידים החדש, הצופה את פני העתיד ורואה לנפשם של המורים והתלמידים. החינוך הבין דורי שספגנו מהורינו מלווה אותנו לכל אשר נלך ואם טובתנו האישית וחשיבות המדינה בראש מעיננו, מחובתנו להיות מחויבים לחינוך. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

כמה שווה אישה למדינה? 1.2.21

האם למדינת ישראל יש מדיניות כוללת ומוסדרת לשוויון מגדרי? איך יוצרים את השקיפות הנדרשת להבנת הצרכים השונים של נשים וגברים בתחומים שונים כמו למשל תחבורה ציבורית וספורט, ואיך מלמדים את הפקידות המקצועית במשרדי הממשלה השונים חשיבה מגדרית. דר׳ יעל חסון מנהלת תחום מגדר במרכז אדוה חושפת איך עושים שינוי בחשיבה המגדרית במדינת ישראל. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

מתכון לעסקים באמירויות 25.1.21

אדית חגי מנכ״לית ומייסדת easterwys - כדי ליצור תקשורת נכונה ולקדם עסקים בכלל ובאמירויות בפרט יש להבין את האנשים שמולנו ואת התרבות שלהם. אדית פורסת לנו כללי עשה ואל תעשה לצורך קיום עסקים בעולם האמירתי ומספרת על מעמד האישה האמירתית השוויוני מבחינת החוק אך מאד מגביל מבחינת הדת. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

להיות ראשת מועצה 18.1.21

נשמע מדר' גלית שאול, אישה מרתקת, איך מגיעה אישה מהתחום החברתי לתפקיד של ראשת רשות? איך ההתמודדות כאישה בתפקיד ציבורי בכיר? איזה איכויות יכולות להביא נשים לתפקיד שנותנות להן ערך מוסף? האם יש מקום לפמיניזם בתפקיד מסוג זה? ואם כן, איך הגישה הפמיניסטית מתבטאת בעשייה היומיומית? באיזה עוד דרכים אפשר לסגור את הפער ולהאיץ תהליכים לשוויון מגדרי? ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הצעקה 11.1.21

לילי בן עמי יו"ר פורום מיכל סלה והעצה שהצילה את חיה של שירה איסקוב.

לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה שנרצחה באופן אכזרי באוקטובר 2019 מול בתה התינוקת על ידי בעלה, תמיד הייתה פעילה חברתית אבל כשאחותה מיכל סלה נרצחה השתנה מסלול חיה. נשמע ממנה על החיים אחרי הרצח על הפעולות למניעת הרצח הבא ועל הדרכים להצלת חיים באמצעות זיהוי הסימנים המקדימים המעידים על בעל שתלטן ואלים, באמצעות טכנולוגיות שמוביל פורום מיכל סלה ובאמצעות שינוי חקיקה.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

עיצוב התודעה מגיל ינקות 4.1.21

נועה יהושע אביוני מפתחת שיטת NYE והבעלים של מרכז האדם השלם מספרת לנו על אחד הקונפליקטים החשובים ביותר אתו מתמודדת האנושות והוא קונפליקט בינינו לבין עצמנו לגבי תפיסת הסביבה אותנו לבין מה שבאמת אנחנו רוצים לעשות ואיך החיבור עם עצמנו מחזק אותנו כאדם החי בסביבה השונה מנו בין אם גבר ובין אם אישה. ונבין שכל התפיסה המגדרית שלנו מתעצבת כמעט לחלוטין בשלוש השנים הראשונות מכאן היא מלווה אותנו כל החיים. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

ויצו ישראל עושה שינוי 28.12.20

אורה כורזים יו"ר ויצו ישראל מדברת על השינוי הגדול שיוצרת ויצו בחברה בישראל החל מייזום חוקים שיש בהם כדי לקדם שוויון מגדרי ולטפל בעיוותים הקיימים כיום, סיוע לנשים מוכות ומשפחות במצוקה, קורסי העצמה לנשים ונערות מכל הסקטורים, תכניות לאלמנות, גרושות, מבוגרות, נשים יוצאות מקלט, קורסי מנהיגות במגזרים שונים, תכניות העצמה לילדים ביגודיות למכירת בגדים יד שניה במחירים אפסיים ועוד. מוזמנות.ים להצטרף לויצו ישראל.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הדרך אל הגט 21.12.20

אלפי נשים בישראל לכודות במערכת נישואין שאין להן אפשרות להיחלץ ממנה בין אם כמסורבות גט ובין אם כעגונות. עו"ד אורית להב מנכ"לית ארגון 'מבוי סתום' המסייעת לנשים עגונות ומסורבות גט תסביר בדיוק מה קורה בשטח ואיך עליכן לפעול אם מצאתן את עצמכן במצב של סרבנות גט ושיר (שם בדוי), שעברה את החוויה המטלטלת של מסורבת גט תספר איך בסופו של דבר זכתה בחופש לו היא ראויה וזכאית

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

ראדה כמאל 14.12.20

ראדה כמאל יו"ר ויצו דלית אל כרמל, משפטנית ופעילה חברתית דרוזית אשר ב- 2005 קיבלה את אות המתנדב מהנשיא. בתכנית נעסוק בתהליך שעברו נשות העדה הדרוזית בארבעים השנים האחרונות, לשוויון מגדרי, נראה איך הפעילות של ראדה כמאל נתנה השראה לשינוי שעברו נשים רבות וסחפה אחריה קהילה שלמה, מבין מה החברה הדרוזית עושה בפועל כדי לקדם את השוויון, מהם  החסמים לקידום נשים בחברה הדרוזית, איך מעבירים את מסר השוויון לילדים ועוד.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

שוויון מגדרי מינקות – נינג'ה זה לא רק ספורט 7.12.20

נעסוק בתהליך לשוויון מגדרי מימי מלכות אנגליה ועד היום ברחבי העולם, נחשוב כיצד ניתן להאיץ את הליכי השוויון המגדרי המתרחשים בעצלתיים, על ידי חיקוק חוקים מתקנים ועל ידי מתן דוגמה אישית, נבדוק האם אפליה מתקנת באה על חשבון מקצועיות ונציע דרכים נוספות להאצת השוויון המגדרי. 

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

אלימות כלכלית 30.11.20

עו"ד אפרת פודם - מנכ"לית מרכז תמורה - קליניקה לקידום שוויון שפועלת לקידום שוויון מגדרי באמצעות כלים משפטיים כמו שינוי חוקים ותקדימי פסיקה, תיקח אותנו לעולם שיוצא מתוך הקופסא שמנסה ומצליח לשנות את מציאות האלימות הכלכלית על ידי דרכים משפטיות חדשות.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

תכנית מדיניות ציבורית לקידום נשים 23.11.20

הרבה נשים חולמות להשתלב בתפקידים ציבוריים, גם בשלטון המקומי ובטח בזירה הארצית בכנסת אבל בפועל באחוזים יש מעט מאד נשים פעילות בתחום. מדוע זה קורה? מהם הגורמים לכך? מה מונע כניסת נשים לפוליטיקה? השיטה? התחרות? הנשים עצמן?  ואיך נוכל להביא לשינוי? זוהר לוי – לוביסטית שנמצאת בתוך הקלחת הפוליטית, מבינה את דרכיה ופועלת לשינוי תעזור לנו לשפוך אור על הסיבות למיעוט נשים בפוליטיקה ועל המדיניות ציבורית לקידום נשים.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט

הסיבות לפערים המגדריים וניטרולם 16.11.20

התכנית עוסקת בשאלות הבסיסיות, האם אכן יש פער אמיתי בין היכולות הגבריות ליכולות הנשיות, מה יצר בעבר וממשיך ליצור היום את הפערים המגדריים, ואיך בצורה פשוטה נוכל למנוע היווצרות הפערים המגדריים בעתיד גם על פי דעתו של וורן באפט.

לחצו כאן להאזנה לפודקאסט